Aktualności

Plan Pracy Szkoły na rok szkolny 2020/2021

 

Publiczna Szkoła Podstawowa  Szemrowicach

http://www.pspszemrowice.pl

Tel/fax:343575355  e-mail:sekretariat@psp-szemrowice.pl

 

 

 

 

 

PLAN PRACY SZKOŁY

NA ROK SZKOLNY 2020/2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zatwierdzony Uchwałą Rady Pedagogicznej nr  15/2020z dnia 27.08.2020r.

 

 

 

Plan pracy

Publicznej Szkoły Podstawowej w Szemrowicach

na rok szkolny 2020/2021

 

opracowany został w oparciu o:

  1. Podstawę prawną.
  2. Podstawowe kierunki  realizacji polityki oświatowej państwa  na rok szkolny 2020/2021
  3. Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty na rok szkolny 2020/2021
  4. Wnioski i rekomendacje ewaluacji wewnętrznej z roku szkolnego 2019/2020.
  5. Wnioski  na podstawie sprawozdania z nadzoru pedagogicznego dyrektoraPublicznej Szkoły Podstawowej w Szemrowicach
  6. Wnioski  na podstawie sprawozdania z planu pracy dydaktyczno –wychowawczejPublicznej Szkoły Podstawowej w Szemrowicach
  7. Wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej podsumowującym rok szkolny 2018/201

Źródła planowania

I Podstawa prawna:

  • Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. Z 2004r. Nr 256, poz.2572 ze zm.)
  • Prawo Oświatowe -ustawa  z 14 grudnia 2016 -Dz.U. z 2017
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U.  z 2009 r. Nr 168 poz. 1324 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2010 r. Nr 97 poz. 624 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U.         z 2002 r. Nr 23 poz. 225 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych   (Dz.U. z 2007 r. Nr83 poz. 562 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97 poz. 674 ze zm.),
  • Statut Publicznej Szkoły Podstawowej w Szemrowicach,
  • Koncepcja Pracy Publicznej Szkoły Podstawowej w Szemrowicach,
  • Program Wychowawczy i Program Profilaktyczny Publicznej Szkoły Podstawowej  w Szemrowicach

II.  Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020

        Na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910) ustalam następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021:

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
  2. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.
  3. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom  z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
  4. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  5. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

III.  Zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów oświaty na rok szkolny 2020/2021

1)   w zakresie kontroli:

a)    w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:

-        „Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkołach”;

b)   w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych:

-        „Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia”;

2)   w zakresie ewaluacji:

Ewaluacje problemowe:

a)      w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego oraz oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych – w zakresie wymagań:

-        „Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju”;

-        „Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi”;

b)      w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych – w zakresie wymagań:

-        „Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się”;

-        „Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”;

3)   w zakresie monitorowania:

  • we wszystkich typach szkół:

-        „Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia”;

  • w przedszkolach:

-        „Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz realizacja zapisów podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w przedszkolach”;

  • we wszystkich typach szkół:

-        „Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych”.

IV. Wnioski i rekomendacje ewaluacji wewnętrznej z roku szkolnego 2019/2020. 

Wnioski i rekomendacje:

        Szkoła współpracując ze środowiskiem lokalnym wzbogaca warunki podstawowej działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły. Niesie to ze sobą wiele pożytku dla rozwoju uczniów. Wzajemna współpraca może przybierać różną postać, od przekazywania sobie informacji, po wspólne organizowanie przedsięwzięć. Może dotyczyć różnej liczby podmiotów w zależności od potrzeb i bogactwa środowiska lokalnego. Rola szkoły nie sprowadza się jedynie do funkcji uczenia dzieci i młodzieży. Szkoła powinna korzystać z zasobów zewnętrznych, aby uczyć aktywności i postaw obywatelskich.

Mocne strony szkoły

* Szkoła, w sposób celowy i zaplanowany współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym.

* Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym pozytywnie wpływa na ich wzajemny rozwój oraz rozwój uczniów.

* Szkoła wykorzystuje informacje o losach absolwentów i w różnych formach z nimi współpracuje.

* Szkoła systematycznie pozyskuje informacje dotyczące potrzeb środowiska lokalnego  i wykorzystuje je do swojej działalności.

* Wspólnie z organizacjami i instytucjami działającymi w środowisku organizuje szereg przedsięwzięć na rzecz tego środowiska oraz służy mu również swoimi zasobami.

* Rodzice współdecydują w sprawach szkoły poprzez swoich przedstawicieli  i indywidualnie zgodnie z przepisami obowiązującymi w oświacie.

* W swojej działalności statutowej szkoła ma wytyczone i zaplanowane przedsięwzięcia służące środowisku i uczącej się młodzieży.

* Inicjatywy podejmowane przez szkołę cieszą się bardzo dużą popularnością i są oceniane pozytywnie przez społeczność lokalną i rodziców.

* Uczniowie i nauczyciele chętnie angażują się w różne działania na rzecz społeczności lokalnej.

Słabe strony szkoły

Rekomendacje dotyczą współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym wynikają z podsumowania badań ewaluacyjnych przeprowadzonych wśród nauczycieli, uczniów   i przedstawicieli społeczności lokalnej – rodziców, jak również z analizy dotychczasowych działań i obserwacji pracy szkoły. Ich celem jest zapewnienie większej wrażliwości placówki na potrzeby środowiska lokalnego i lepszą współpracę w przyszłości, w większości dotyczącą jednak kontynuacji już podjętych działań.

W przyszłym roku szkolnym należy zwrócić, w dalszym ciągu, szczególną uwagę na:

*Dalsze systematyczne i prawidłowe rozpoznawanie potrzeb środowiska, w którym funkcjonuje szkoła.

*Dbałość o atuty szkoły takie jak: wysoki poziom nauczania, przyjazna atmosfera i poczucie bezpieczeństwa, działania profilaktyczne i wychowawcze.

*Rozwijanie uzdolnień i talentów uczniowskich.

*Zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych o charakterze sportowym.

*Poprawę zaplecza sportowego szkoły.

*Nawiązywanie kontaktów z instytucjami i organizacjami, które dotychczas nie były otwarte na współpracę ze szkołą.

*Kreowanie postaw uczniów sprzyjających powyższej współpracy.

*Korzystanie z zasobów gminy oraz udostępnianie zasobów własnych na rzecz mieszkańców.

*Współorganizowanie wszelkich wydarzeń dotyczących tradycji, historii, pomocy społecznej oraz sportowych skierowanych do społeczności lokalnej.

*Zapraszanie do szkoły przedstawicieli społeczności lokalnej oraz absolwentów.

*Udział we wszelkich ważnych wydarzeniach oraz podejmowanie działań mających na celu kreowanie dobrego wizerunku szkoły.

*Zwiększenie współpracy z rodzicami i zaangażowanie ich w pracę na rzecz szkoły

*Zachęcanie nauczycieli do publikacji na stronach internetowych oraz w kronice szkoły przedsięwzięć podejmowanych przez nich oraz swoich osiągnięć.

V . Wnioski  na podstawie sprawozdania z nadzoru pedagogicznego dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej w Szemrowicach

           Prawa dziecka w naszej szkole są przestrzegane. Zapewniamy uczniom bezpieczeństwo                        w czasie pobytu w szkole. W naszej szkole istnieje zgodność oceniania   z zasadami zawartymi                   w statucie. Istnieje w szkole zgodność realizowanych przez nauczycieli działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innej działalności statutowej szkoły   z przepisami prawa. Ewaluacja wewnętrzna w roku szkolnym 2019/2020 przebiegła zgodnie z planem. Roczny Plan Wspomagania oraz inne zaplanowane działania zapewniają nauczycielom możliwość ich rozwoju. Nauczyciele są inspirowani   do podejmowania innowacji pedagogicznych, w tym roku szkolnym podjęto realizację tego zadania. Prowadzone są dwie innowacje. W szkole prowadzi się planowe obserwacje różnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, których nadrzędnym celem jest podnoszenie jakości pracy każdego nauczyciela, systematyczności oceniania uczniów i poprawności zapisów               w dzienniku oraz prób zapisów w dzienniku elektronicznym. Staż na stopień nauczyciela mianowanego i kontraktowanego, w omawianym okresie, przebiegał zgodnie z przyjętym planem. Motywowanie nauczycieli  do doskonalenia i rozwoju zawodowego odbywało się poprzez: zbadanie potrzeb szkoleniowych nauczycieli; monitorowanie pracy zespołów; przyznanie dodatków motywacyjnych; przyznanie nagród dyrektora szkoły;  podawanie informacji o nowościach pedagogicznych i szkoleniach. Obserwowanie zajęć, kontrola i analiza wykorzystania technologii informacyjnej w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w konfrontacji                             z programami nauczania i zapiskami  w dokumentach szkoły była realizowana.W ramach posiadanego budżetu dostosowywano bazę dydaktyczną szkoły. Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej   na II półrocze został zrealizowany. Należy uwzględnić w planowaniu pracy w roku szkolnym 2020/2021 wnioski dyrektora szkoły, wychowawców klasowych, specjalistów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, szkolnego organizatora rozwoju edukacji, zespołu ewaluacyjnego.

  1. VI.           Wnioski  na podstawie sprawozdania z planu pracy dydaktyczno –wychowawczej  Publicznej Szkoły Podstawowej w Szemrowicach

        Kalendarium roku szkolnego realizowano zgodnie z planem, przede wszystkim zgodnie                          z zaleceniami Ministra Zdrowia i Sanepidu, często forma została zmieniona na zdalną,  jednakże                         z przyczyn niezależnych od szkoły nie udało się zrealizować w całości. Czynności dodatkowe zostały wykonane w sposób należyty z dużą starannością, nauczyciele wykazali się wysokim kunsztem                     w pracy z dziećmi oraz troską o dobre imię szkoły. Kończąc stwierdza się, że plan pracy szkoły               na II półrocze roku szkolnego 2019/2020 w większości został zrealizowany .

  1. VII.        Wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej podsumowującym rok szkolny 2019/2020

1. Motywować uczniów do systematycznej pracy i kontrolować wyniki.

2. Zachęcać rodziców do aktywnej współpracy z wychowawcą i szkołą

3. Angażować rodziców w życie klasy i szkoły.

4. Zachęcać do rozwoju czytelnictwa.

5. Konsekwentnie przypominać o respektowaniu norm społecznych.

6. Zachęcać uczniów do udziału w różnego rodzaju konkursach w celu umożliwienia im prezentacji własnych uzdolnień i zainteresowań

 

Spis treści zawartych w planie.

I Cele planu

II Priorytety szkoły

III Organizacja pracy szkoły

IV Zadania szkoły

V Zadania nauczycieli

VI  Plan pracy w głównych obszarach działalności szkoły

VII  Kalendarz roku szkolnego 2019/2020

VIII Harmonogram posiedzeń rady pedagogicznej.

IX Harmonogram zebrań i konsultacji z rodzicami w roku szkolnym.

X Harmonogram uroczystości szkolnych i przedszkolnych.

XI Dodatkowy przydział obowiązków dla nauczycieli.

XII Awans zawodowy

XIII Wykaz działań związanych z bezpieczeństwem i warunkami nauki.

 

I Cele planu

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego, kształtowanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u uczniów.
  2. Kształtowanie właściwych postaw i hierarchii wartości .
  3. Promowanie zachowań pozytywnych i bezpiecznych wśród uczniów. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.
  4. Wspomaganie działalności wychowawczej rodziców i opiekunów. 
  5. Kształtowanie postaw prozdrowotnych i proekologicznych u dzieci.
  6. Kształtowanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej, środowiska lokalnego, regionu, kraju
  7. Promocja szkoły w środowisku lokalnym.
  8. Rozwijanie doradztwa zawodowego  w szkole, opartego na ścisłej współpracy  z pracodawcami.

II Priorytety szkoły

  1. Wypracowanie wysokich standardów kształcenia i wychowania, wdrażanie wniosków                      z ewaluacji wewnętrznej,, doskonalenie pracy zespołowej.
  2. Tworzenie warunków do efektywnego kształcenia i pełnego indywidualnego rozwoju każdego ucznia zgodnie z jego potrzebami i możliwościami.
  3. Eliminowanie przejawów wykluczenia i demoralizacji uczniów poprzez zintegrowane działania wychowawcze i profilaktyczne
  4. Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole poprzez zaplanowane działania: profilaktyczne, opiekuńcze i organizacyjne.
  5. Rozwijanie procesów demokratycznych, włączanie rodziców i uczniów do procesów decyzyjnych w szkole.
  6. Wzmacnianie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym poprzez promocję                   i upowszechnianie jej osiągnięć oraz poszerzanie oferty edukacyjnej zgodnie z potrzebami lokalnego rynku pracy.

III Organizacja pracy szkoły

  • adres szkoły – Publiczna Szkoła Podstawowa w Szemrowicach  ul. Wiejska 2

oddział przedszkolny w Szemrowice ul. Wiejska 30

  • liczba pomieszczeń do nauki                - 9
  • klasy specjalistyczne                            - 3
  • świetlica szkolna                                  - 1
  • biblioteka                                              - 1
  • sala komputerowa                                 - 1
  • stołówka szkolna i kuchnia                   - 2
  • sala gimnastyczna (zastępcza)              - 1

a) oddział przedszkolny                        - 2 grupy

b) klasy - oddziały                                - 8

c) pomieszczenia do zabawy (oddział przedszkolny ) - 2

d) jadalnia i kuchnia  (oddział przedszkolny)              - 2

e) plac zabaw                                                                - 2

f) gabinet pedagoga                                                      - 1

g) gabinet higienistki                                                    - 1

Pracownicy PSP Szemrowice.

  • nauczyciele:  ogółem – 25tym 1 dochodzący
  • zgodnie z kwalifikacjami w tym:

a) dyplomowanych -   11

b) mianowanych       - 5

c) kontraktowych    -  6 (w tym 1 niepełnozatrudniony)

c) stażyści                -  1

             w tym : 21 nauczycieli z wyższym wykształceniem z przygotowaniem pedagogicznym oraz                1 nauczyciel, który ukończył SN i  1 studia pierwszego stopnia

W szkole zatrudnionych jest  5 nauczycieli dochodzących.

W szkole jest 8 oddziałów oraz 2 oddziały przedszkolne-razem 10 oddziałów

  • grupa 1 – 3,4 latki wych. mgr Katarzyna Jagieła
  • grupa 2 – 5, 6 latki wych. p. Jolanta Koj
  • klasa 1- wych. mgr Ewa Czaja
  • klasa 2– wych. mgr Lilianna Wiendlocha
  • klasa 3- wych. mgr Monika Malyska
  • klasa 4– wych. mgr Maria Kurc
  • klasa 5– wych. mgr Małgorzata Zakrzewska
  • klasa 6 – wych. mgr Aldona Stych-Borkowska
  • klasa 7 – wych. mgr Waldemar Kryś
  • klasa 8 – wych. mgr Joanna Wochnik
  • kierownik świetlicy –mgr Dorota Grabinska
  • pedagog szkolny – mgr Lilianna Wiendlocha
  • psycholog szkolny- mgr Sonia Krawczyk
  • biblioteka – mgr Małgorzata Zakrzewska
  • logopeda – Klaudia Ebiś/ w zastępstwie Patricia Fuhl
  • język  polski-mgr Małgorzata Cytera, mgr Klaudia Ebiś
  •  język mniejszości narodowej niemiecki –mgr Aldona Stych –Borkowska, mgr Kamil Kisielewicz, mgr Lilianna Wiendlocha
  • język angielski klasy 4-8, biologia- mgr Joanna Wochnik
  • język hiszpański, język angielski  klasy 1-3, grupa ,,5,6”i ,,3-4” Latków- p. Ewelina Błach
  • matematyka, informatyka- mgr Danuta Reimann, mgr Sara Dyllong
  • przyroda, fizyka, chemia- mgr Maria Kurc
  • historia i społeczeństwo, wos - mgr Małgorzata Zakrzewska
  • wych- fizyczne, EDB - mgr Waldemar Kryś,
  • religia – mgr Beniamin Brodacki,
  • wychowanie do życia w rodzinie - mgr Ilona Parys
  • technika - mgr Danuta Reimann
  • muzyka- mgr Aldona Stych-Borkowska
  • plastyka – dyr  mgr Dorota Krawiec
  • Nauczyciel wspomagający, rewalidacyjne - mgr Liliana Waraksa-Kryś, mgr Maria Kurc,  mgr Kamil Kisielewicz
  • zaj. korekcyjno- kompensacyjne,
  • Doradztwo zawodowe- mgr Sonia Krawczyk
  • Świetlica-mgr Dorota Grabinska, mgr Sara Dyllong, p. Ewelina Błach, mgr Beniamin Brodacki,

Pracownicy obsługi(etaty):

a) woźny               - 1,25

b) intendentka       - 0,5

c) sekretarz           - 0,75

d) sprzątaczki       - 1,75

e) kucharki           - 1,75

f) palacze                - 1,25

g) pomoc do dzieci – 0,5

IV Zadania szkoły

Szkoła realizuje zadania w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania oraz podejmuje działania opiekuńcze i profilaktyczne odpowiednio do istniejących potrzeb.                           W szczególności zapewnia uczniom pełen rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny                 w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psycho-fizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej  i wyznaniowej. W realizacji tego zadania szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania, wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.

V Zadania nauczycieli

  1. 1.       rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
  2. 2.       wspierać każdego ucznia w jego rozwoju;
  3. 3.       odpowiada za życie, zdrowie i bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć dydaktyczno - wychowawczych, przerw, zajęć pozalekcyjnych, uroczystości i imprez szkolnych oraz wycieczek;
  4. 4.       organizuje proces dydaktyczny poprzez systematyczne i rzetelne planowanie zajęć w oparciu o zatwierdzone programy nauczania, zgodnie z zasadami dydaktyki i metodyki oraz tygodniowym planem zajęć;
  5. 5.       przygotowuje plany pracy do każdego przedmiotu i każdego oddziału oraz przedkłada je do akceptacji Dyrektorowi  w  wyznaczonym  terminie
  6. 6.       dba o powierzone mu pomoce dydaktyczno - wychowawcze i sprzęt szkolny,
  7. 7.        wspiera rozwój psychofizyczny uczniów, ich zdolności i zainteresowania
  8. 8.       dostosowuje wymagania edukacyjne z nauczanego przedmiotu (zajęć) do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i możliwości edukacyjnych ucznia
  9. 9.       bezstronnie i obiektywnie ocenia oraz sprawiedliwie traktuje wszystkich uczniów;
  10. 10.    doskonali własne umiejętności dydaktyczne i podnosi poziom własnej wiedzy merytorycznej
  11. 11.    systematycznie kontroluje wyniki nauczania uczniów i informuje o zagrożeniach wychowawcę klasy;
  12. 12.    archiwizuje prace klasowe uczniów do ostatniego dnia danego roku szkolnego;
  13. 13.    powiadamia na miesiąc przed radą klasyfikacyjną ucznia o przewidywanej śródrocznej i rocznej ocenie niedostatecznej;
  14. 14.    przed śródrocznym jak i rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym Rady Pedagogicznej informuje ucznia o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, które prowadził. Wpisuje do  dziennika przewidywaną śródroczną i roczną ocenę.

VI Plan pracy w głównych obszarach działalności szkoły 

Zarządzanie i organizacja szkoły

I. Zapewnienie funkcjonowania szkoły zgodnie z jej statutem i prawem oświatowym.

1. Aktualizowanie prawa wewnątrzszkolnego pod kątem zgodności z obowiązującym stanem prawnym oraz jego popularyzacja.

2. Zapewnienie dostępu do dokumentów wewnątrzszkolnych i prawa oświatowego

3. Tworzenie spójnego programu .

 4. Praca w zespołach zadaniowych i przedmiotowych w celu rozwiązywania problemów szkoły i doskonalenia działalności pracy szkoły

5. Sprawowanie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego (ewaluacja wewnętrzna prowadzona z udziałem nauczycieli i wykorzystanie wniosków do planowania rozwoju szkoły)

II. Kształtowanie potencjału kadrowego (zasobów kadrowych) pod względem merytorycznym i wychowawczym.

 1. Umiejętności i wiedza nauczycieli sprzyjają efektywności pracy dydaktyczno-wychowawczej (udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym i zewnętrznym zgodnie z potrzebami nauczycieli)

 2. Stworzenie optymalnych warunków dla rozwoju zawodowego nauczycieli

III. Poprawa warunków lokalowych i wyposażenia szkoły

1. Podejmowanie działań wzbogacających warunki lokalowe i wyposażenie szkoły w celu poprawy warunków realizacji programów nauczania i poszerzania oferty zajęć (remont sanitariatów, wymiana sprzętu, doposażenie pracowni w pomoce dydaktyczne itp.

 IV. Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych

1. Wdrażanie projektów związanych z poprawą estetyki otoczenia wokół szkoły.

2. Wynajem pomieszczeń szkolnych.

3. Poszukiwanie sponsorów.

Zadania

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

Przydział obowiązków służbowych wszystkim pracownikom

Dyrektor szkoły

Do końca sierpnia 2020r.

Opracowanie rocznego planu pracy szkoły

Dyrektor szkoły

Do 15 września 2020r.

Modyfikacja programu wychowawczo- profilaktycznego

Wychowawcy  klas IV-VIII
pedagog i psycholog szkolny

Do 20 września 2020r.

Przedstawienie Radzie Pedagogicznej wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru w roku szkolnym 2019/2020

Dyrektor szkoły

Do końca sierpnia 2020r.

Wprowadzenie zmian w dokumentach szkolnych i dostosowanie ich do zmian prawa oświatowego: regulaminy, procedury

Dyrektor szkoły

Cały rok szkolny

Opracowanie wewnątrzszkolnego planu doskonalenia zawodowego

Dyrektor szkoły

Do 15 września 2020r.

Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego

Dyrektor szkoły

Do 15 września 2020r.

Pełnienie nadzoru pedagogicznego

Dyrektor szkoły

Cały rok szkolny

Opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły

Dyrektor szkoły

Do końca marca 2021r.

Umożliwienie nauczycielem zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego

Ocena pracy nauczyciela

Dyrektor szkoły, opiekunowie stażystów

Cały rok szkolny

Promocja szkoły w środowisku lokalnym

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klas pierwszych

Dyrektor szkoły,

Komisja rekrutacyjna

Marzec – kwiecień

Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

 

Działalność dydaktyczna szkoły

I. Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty

1. Analiza i wykorzystanie wyników egzaminu do pracy dydaktycznej w celu podniesienia wyników nauczania.

2. Udział szkoły w próbnych egzaminach, opracowanie wniosków i ich wdrożenie.

3. Analizy wyników egzaminu dokonywane są z wykorzystaniem różnych metod, np. porównywanie zdawalności i średnich wyników na określonym poziomie w danym roku szkolnym

4. Wdrażanie wniosków z analizy wyników egzaminuprzez poszczególnych nauczycieli celu podniesienia poziomu kształcenia.

II. Nabywanie wiadomości i umiejętności przez uczniów

1. Analiza osiągnięć uczniów, formułowanie i wdrażanie wniosków, stymulacja w celu osiągnięcia wyższych wyników.

 2. Motywowanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych, (np. prezentacja osiągnięć finalistów i laureatów, praca indywidualna z uczniem zdolnym)

3. Indywidualizacja procesu uczenia.

4. Kształcenie umiejętności określania przez ucznia poziomu swojej wiedzy na podstawie wyników oceniania, umiejętności planowania swojego indywidualnego procesu uczenia się.

III. Aktywność uczniów

1. Realizacja zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb zgłaszanych przez uczniów.

2. Przystępowanie do projektów edukacyjnych.

 3. Preferowanie aktywizujących metod nauczania.

4. Realizacja inicjatyw i projektów uczniowskich, np. projekty samorządu uczniowskiego, samorządów klasowych, wycieczki szkolne, kiermasze itp.

Zadania

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

Wdrażanie i realizacja nowej podstawy programowej

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Przeprowadzanie sprawdzianów diagnostycznych oraz egzaminów dla uczniów klas ósmych (także próbnego), analiza oraz opracowanie wyników, a także wdrażanie wniosków do realizacji

Dyrekcja, zespoły

przedmiotowe,

wychowawca  klasy VIII

Cały rok szkolny

Organizacja pracy zespołów przedmiotowych

Przewodniczący zespołów

Cały rok szkolny

Współpraca z psychologiem, pedagogiem, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów przez indywidualizowanie stawianych im zadań oraz przygotowanie do udziału w konkursach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Organizacja konkursów szkolnych i pozaszkolnych

Nauczyciele

Cały rok szkolny

Praca z uczniami mającymi trudności w nauce

Wszyscy nauczyciele, pedagog

Cały rok szkolny

Analiza wyników nauczania

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Kształcenie u uczniów poczucia odpowiedzialności za uzyskane oceny

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli

Dyrektor szkoły

Cały rok szkolny

Obserwacje lekcji

Dyrektor szkoły

Według harmonogramu

Kontrola przestrzegania przez nauczycieli obowiązujących zasad oceniania, klasyfikowania i promowania

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Kształcenia kompetencji kluczowych ze szczególnym naciskiem na kompetencje matematyczne

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Doradztwo zawodowe w szkole

Wychowawcy klas VII i VIII, psycholog

Cały rok szkolny

Planować i organizować działania edukacyjne nie ograniczając roli uczniów w procesie organizowania i przebiegu uczenia się, ponieważ ograniczanie wpływa niekorzystnie na kształtowanie u uczniów twórczej postawy, aktywności i odpowiedzialności za uzyskiwane efekty i własny rozwój.

Wszyscy nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

Cały rok szkolny

 

 

 

 

 

 

 

Opieka logopedyczna

Logopeda

Cały rok szkolny

 

Działalność wychowawcza szkoły

 I. Budowanie pozytywnego klimatu w szkole

1. Budowanie prawidłowych relacji pomiędzy uczniami, nauczycielami, rodzicami (dbałość o przestrzeganie statutu szkoły)

2. Podejmowanie działań służących integracji uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników administracji

 3. Kultywowanie tradycji szkolnej (organizowanie i aktywny udział w uroczystościach o charakterze rocznicowym i patriotycznym)

 II. Kształtowanie postaw zgodnych z normami społecznymi

1. Umożliwianie uczniom kontaktu z różnymi formami kultury, np. teatr, kino, muzeum.

 2. Współdziałanie z instytucjami i organizacjami propagującymi działalność społeczną i charytatywną,

 3. Diagnozowanie zachowania uczniów i podejmowanie działań w celu wyeliminowania zagrożeń, ocena ich skuteczności oraz modyfikacje w miarę potrzeb.

III. Zapewnienie wielokierunkowego i wszechstronnego rozwoju ucznia w przyjaznym i bezpiecznym środowisku

 1. Zapewnienie uczniom poczucia bezpieczeństwa

2. Zapewnienie uczniom pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach

3. Umożliwienie pomocy i wsparcie w rozwiązywaniu problemów uczniów

4. Współpraca z organizacjami i instytucjami wspomagającymi szkołę w działaniach wychowawczych, np. konsultacje z PPP, Komendą Policji

5. Podejmowanie działań wychowawczych wynikających z potrzeb szkoły, ocena ich skuteczności i ewentualna modyfikacja.

 6. Profilaktyka uzależnień i ich zwalczanie

7. Propagowanie zdrowego stylu życia, kultury fizycznej i działań proekologicznych (np. realizacja projektów edukacyjnych).

Zadania

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

Integracja zespołów klasowych

Wychowawcy klas

Wrzesień

Realizowanie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Wdrażanie nowych, rekomendowanych przez MEN programów profilaktycznych

Pedagog, wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Profilaktyka agresji i przemocy w szkole

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Wspomaganie rozwoju osobowego uczniów, kreatywności i przedsiębiorczości

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Promowanie zachowań pozytywnych i bezpiecznych wśród uczniów

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Organizacja uroczystości patriotycznych, kształtowanie właściwych postaw i wartości

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Organizacja uroczystości i imprez kulturalnych, artystycznych oraz wycieczek

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Współpraca wychowawców z rodzicami dzieci, z pedagogiem szkolnym, psychologiem, poradnią psychologiczno-pedagogiczną

Wychowawcy klas

Cały rok szkolny

Doskonalenie pracy samorządu uczniowskiego

Opiekun SU

Cały rok szkolny

Propagowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz zachęcanie uczniów do aktywnego spędzania wolnego czasu

Wychowawcy klas

Cały rok szkolny

Edukacja czytelnicza

Nauczyciel biblioteki, poloniści, wychowawcy klas, świetlicy  i wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

Wspomaganie działalności wychowawczej rodziców i opiekunów

Wychowawcy klas

Cały rok szkolny

 

 

 Zadania opiekuńcze szkoły              

1. rozpoznawanie sytuacji opiekuńczej szkoły i uczniów,

2. kształtowanie szkoły jako środowiska rozwoju uczniów,

3. stymulowanie rozwoju uczniów,

4. wychowanie opiekuńcze,

5. zabezpieczanie pobytu uczniów w szkole,

6. doradztwo,

7. kierowanie szczególnych przypadków zagrożenia rozwoju do wyspecjalizowanych instytucji opiekuńczych. 

Zadania

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

Organizacja opieki pedagogicznej

Wszyscy nauczyciele

 

Cały rok szkolny

Zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pedagog szkolny, psycholog

Cały rok szkolny

Stworzenie i prowadzenie gazetki tematycznej psychologa   i pedagoga szkolnego

Pedagog szkolny, psycholog

Cały rok szkolny

Objecie opieką świetlicy wszystkich dzieci odjezdnych             i rodziców pracujących

Wychowawcy klas,

Wychowawcy  świetlicy

Cały rok szkolny

Pomoc przy odrabianiu zadań domowych

Wychowawcy  świetlicy

Cały rok szkolny

Organizacja opieki wychowawczej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej

Wychowawcy klas

Cały rok szkolny

Zapewnienie obiadów w szkole,

Dyrektor, kierownik świetlicy

Cały rok szkolny

 

 

 

Akcja ,,Owoce  szkole”

Opiekun akcji

Cały rok szkolny

Akcja,, Szklanka herbaty”

kierownik świetlicy

Cały rok szkolny

Angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły

Wychowawcy klas, nauczyciele                  

 i opiekunowie świetlicy

Cały rok szkolny

 

VII  Kalendarz roku szkolnego 2020/2021

  1. 1.      Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych

1 września 2020 r.

Podstawa prawna:

- § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 z późn. zm.).

  1. 2.      Zimowa przerwa świąteczna

23 - 31 grudnia 2020 r.

Podstawa prawna:

§ 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432,z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowejz dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 z późn. zm).

  1. 3.      Ferie zimowe

18 - 31 stycznia 2021 r. -województwo opolskie 

Podstawa prawna:

§ 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowejz dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 z późn.zm.).

  1. 4.      Wiosenna przerwa świąteczna

1 kwietnia – 6 kwietnia 2021 r.

Podstawa prawna:

§ 3 ust. 1 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowejz dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 z późn. zm.).

  1. 5.      Egzamin ósmoklasisty

Ustali dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/harmonogram-komunikaty-i-informacje/ 

Podstawa prawna:

art. 9a ust. 2 pkt 10 lit. a tiret pierwsze ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 2198, z późn. zm.);§ 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r.
w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu  ósmoklasisty (Dz. U. poz. 1512).

 

  1. 6.      Zakończenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych w szkołach

 

25 czerwca 2021 r.

Podstawa prawna:

§ 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 z póź., zm)

  1. 7.      Ferie letnie  2020

 

26 czerwca - 31 sierpnia 2021 r.

Podstawa prawna:

§ 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 z późn. zm.).

 

  1. 8.      Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych

 

  • 12-13listopad 2020r.
  • 4-5 styczeń 2021r.
  • 4 czerwiec 2021r.

 

    1. Dni ustawowo wolne od pracy
  • 1 listopada 2020r.(poniedziałek) - Wszystkich Świętych
  • 11 listopada 2020r. (środa) –Narodowe Święto Niepodległości
  • 1 stycznia 2021 r. (piątek)- Nowy Rok
  • 6 stycznia 2021r.  (środa) Święto Trzech Króli
  • 1 maja 2021r. (sobota) Narodowe Święto Pracy
  • 3 maja 2021 r.,( poniedziałek)- Rocznica Konstytucji 3 Maja
  • 3 czerwca  2021 r. (czwartek) - Boże Ciało

 

VIII Harmonogram posiedzeń rady pedagogicznej w roku szkolnym 2020/21

Terminarz Rad Pedagogicznych

  1. 1.                27.08.2020 r. godz. 9.00 -posiedzenie plenarne rady pedagogicznej

I. Powitanie zebranych, stwierdzenie prawomocności zebrania

II. Przedstawienie porządku obrad

III. Sprawozdanie dyrektora z pełnionego nadzoru, przedstawienie wniosków z nadzoru pedagogicznego

IV. Organizacja pracy szkoły

 ▪ Przydział godzin

▪ Przydział stałych i doraźnych prac

▪ Tygodniowy rozkład zajęć

▪ Powołanie zespołów

▪ Ustalenie sposobu wykorzystania wniosków z nadzoru

▪ Opinia w sprawie programów nauczania ogólnego oraz programów wychowania przedszkolnego

▪ Opinia w sprawie dni dodatkowo wolnych od zajęć dydaktycznych

 ▪ Przyjęcie Szkolnego Zestawu Programów

 ▪ Omówienie nowych aktów prawnych

▪ Sprawy różne:

- informacje z zebrania dyrektorów

 - główne kierunki MEN

- prowadzenie dokumentacji szkolnej

- BHP w klasach

-ubezpieczenie

- podręczniki

Kompetencje Rady

Opinia w sprawie:

• Tygodniowego rozkładu zajęć

• Przydziału stałych prac

• Organizacji pracy szkoły

 • Programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania ogólnego

• Dni dodatkowo wolnych

  1. 2.                07.09.2020 r.godz. 15.15– plenarna rada pedagogiczna

I. Powitanie zebranych, stwierdzenie prawomocności zebrania,

II. Przedstawienie porządku obrad

• Kierunki Polityki Oświatowej MEN

• Przedstawienie programu wychowawczo- profilaktycznego szkoły

 • Zatwierdzenie Planu Pracy Szkoły oraz Oddziału Przedszkolnego,

•Przedstawienie planu nadzoru pedagogicznego.

• Zatwierdzenie planu WDN

 • Propozycje do planu finansowego na rok 2021

 • Sprawy różne:

 • Dyscyplina pracy

Obowiązki wychowawcy klasowego

•  BHP, sposób prowadzenia dokumentacji,

• Dziennik elektroniczny

• Zmiany w prawie oświatowym

Kompetencje Rady

Zatwierdzenie:

 • PPS, PRSz. • WDN

Opinia w sprawie:

• Planu finansowego

  1. 3.                Październik/listopad 2020 r. - szkoleniowa rada pedagogiczna ,,Kompetencje kluczowe” kurs
  2. 4.                12.01.2021 r. - klasyfikacyjna rada pedagogiczna
  3. Powitanie zebranych, stwierdzenie prawomocności zebrania,

II. Przedstawienie porządku obrad

 ▪ Opinia w sprawie ocen z zachowania

▪ Klasyfikacja uczniów, zatwierdzenie wyników klasyfikacji

▪ Realizacja planów pracy

 ▪ Realizacja projektów

Analiza wyników nauczania i wychowania w I półroczu,

Sprawy różne np. Sprawy bieżące – ferie,

Kompetencje Rady

Zatwierdzenie wyników klasyfikacji – podjęcie uchwały

  1. 5.                2 .02.2021 r. - plenarna rada pedagogiczna
  2. Powitanie zebranych, stwierdzenie prawomocności zebrania,

II. Przedstawienie porządku obrad

2. Sprawozdanie dyrektora z pełnionego nadzoru wnioski z nadzoru pedagogicznego

Kompetencje Rady

Zatwierdzenie wyników klasyfikacji oraz wniosków do realizacji w II półroczu

  1. 6.                kwiecień 2020 r. - szkoleniowa rada pedagogiczna
  2. 7.                13.04.2021 –Rada pedagogiczna

Arkusz organizacji

Wybór podręczników i programów nauczania na rok szkolny 2021/22

wyniki diagnozy przedszkolnej

Kompetencje Rady

Opinia: arkusz organizacji na kolejny rok szkolny

  1. 8.                15.06.2021 r. - klasyfikacyjna rada pedagogiczna

I. Powitanie zebranych, stwierdzenie prawomocności zebrania,

 II. Przedstawienie porządku obrad

▪ Opinia w sprawie ocen z zachowania

▪ Opinia zajęcia dodatkowe

▪ Klasyfikacja i promocja uczniów

▪ Organizacja zakończenia roku ▪

 Podręczniki

▪ Sprawy różne / bezpieczeństwo, wakacje, zabezpieczenie mienia/

Kompetencje Rady

Klasyfikacja i promocja uczniów – podjęcie uchwały

  1. 9.                25.06.2021 r.- posiedzenie planarne rady pedagogicznej- Podsumowanie pracy szkoły

I. Powitanie zebranych, stwierdzenie prawomocności zebrania,

II. Przedstawienie porządku obrad

▪ Zatwierdzenie klasyfikacji i promocji

 ▪ Sprawozdania zespołów przedmiotowych i problemowych

 ▪ Przedstawienie wyników ewaluacji pracy szkoły

▪ Sprawozdanie z realizacji programów

▪ Ogólne wnioski z nadzoru

 ▪ Sprawy różne: / dokumentacja, rada organizacyjna, podręczniki/

Kompetencje Rady

• Zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promocji

• Przyjęcie wniosków do PPS

 

 

IX  Harmonogram zebrań i konsultacji z rodzicami w roku szkolnym 2020/21

  1. 1.        08.09.2021r.Zebranie ogólne godz. 16.00:

a)   przedstawienie grona pedagogicznego

  • sprawy informacyjno – organizacyjne,
  • przedstawienie ZWO
  • dowóz uczniów, świetlica, dożywianie
  • bezpieczeństwo uczniów oraz ich zdrowie w szkole, oraz w drodze do i ze szkoły
  • dni wolne od zajęć dydaktycznych
  • pomoc materialna – wyprawki, stypendia
  • - przedstawienie najważniejszych zapisów statutu szkoły

b) spotkanie z wychowawcami

c) Zebranie Rady Rodziców:

  • tajne wybory przewodniczącego, zastępcy, sekretarza, komisji rewizyjnej
  • ułożenie planu działań

17.11.2020r. - Zebranie ogólne

a) Szkolenie dla Rodziców,,Bezpieczny Internet ”

b)      przedstawienie wyników nauczania,

  • konkursy przedmiotowe
  • informacja dla rodziców na temat działań Rady Pedagogicznej związanychz poprawą efektów kształcenia – docelowo wyników sprawdzianu końcowego
  • współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • sprawy różne, wolne głosy i wnioski
  • spotkanie z wychowawcami klas

c)      przekazanie rodzicom informacji o osiągnięciach uczniów , o zagrożeniach oceną niedostateczną za I półrocze roku szkolnego 2020/2021

  1. 2.    01 12.2020r.Indywidualne spotkania z rodzicami w sprawie uczniów,
  • przedstawienie rodzicompropozycji ocen śródrocznych w  roku szkolnego 2020/2021, informacja o zagrożeniach
  1. 3.    13.01.2021r.Zebranie ogólne
  • omówienie wyników klasyfikacji uczniów za I półrocze
  • omówienie ocen z zachowania uczniów
  • realizacja zadań z planu wychowawczego
  • wnioski do realizacji w II półroczu po zdiagnozowaniu problemów dydaktycznych
  • wolne głosy i wnioski

514.04.2021r.Spotkania w klasach

a)  wywiadówka – spotkanie z wychowawcami klas

  • poinformowanie rodziców uczniów  o osiągnięciach dydaktyczno-wychowawczych  osiągnięcia oraz zagrożeniach ocenami niedostatecznymi uczniów
  • sprawy organizacyjne, różne

b) PedagogizacjaRodziców ,,Role wychowawcze rodziców a potrzeby psychiczne dziecka”

6.  16 .06.2021.Zebranie ogólne

a)           omówienie osiągnięć uczniów, rezultatów podjętych działań.

  •  wnioski do realizacji
  • współpraca ze środowiskiem lokalnym
  • Wycieczki
  • wnioski rodziców dotyczące dalszej działalności dydaktyczno- wychowawczej placówki
  • spotkanie rodziców z wychowawcami klas

b) bieżąca sytuacja dydaktyczno -wychowawcza w klasach

7. W ciągu roku szkolnego bieżące konsultacje rodziców z wychowawcamiklas, nauczycielami przedmiotów, wychowawcami świetlicy, nauczycielamioddziału przedszkolnego.

Ze względów organizacyjnych pracy szkoły prosimy o wcześniejsze umówienie z nauczycielem godziny konsultacji

Terminy zebrań z rodzicami z powodów organizacyjnych mogą ulec zmianie.

Forma spotkań zdalna lub stacjonarna z zachowaniem reżimu sanitarnego.

Szkolenie dla Rodziców

17.11.2020r. ,,Bezpieczny Internet”- mgr Sara Dyllong

Pedagogizacja Rodziców

14.04.2021r.,,Role wychowawcze rodziców a potrzeby psychiczne dziecka. ” wychowawcy klas we współpracy z Lilianą Waraksa- Kryś lub Sonią Krawczyk

 

Zajęcia otwarte:

  1. 1.                  X 2020  mgr Katarzyna Jagieła- uroczystość przedszkolna

- pedagogizacja zmiana terminu z powodu reżimu sanitarnego

  1. 2.                  II 2021 mgr Kamil Kisielewicz- język niemiecki klasa 7
  2. 3.                  III 2021 mgr Dorota Grabinska – zajęcia świetlicowe

 

 

 

 

 

 

 

 

X Harmonogram uroczystości szkolnych i przedszkolnych w roku szkolnym 2020/21.

 

Harmonogram uroczystości szkolnych rok szkolny 2020/2021

Lp.

Data

Nazwa  uroczystości

Osoby odpowiedzialne

1

01.09.2019 r.

Rozpoczęcie roku szkolnego2020/2021

Dyrektor szkoły

2

wrzesień 2020r

,,Narodowe czytanie”

mgr M. Cytera

3

wrzesień.2020 r.

Sprzątanie świata

mgr M. Zakrzewska

4

30.09. 2020 r.

Klasowe obchody Dnia Chłopaka

wychowawcy klas

5.

14.10. 2020 r.

lub 13.10 .2020r.

 

Ślubowanie  klasy Pierwszej

Dzień Edukacji Narodowej

mgr E. Czaja

mgr M. Malyska

mgr L. Wiendlocha

6.

Październik 2020r.

Pasowanie na świetliczaka

mgr D.Grabinska

7.

Październik 2020r.

Dzień Papieski - gazetka szkolna, apel

mgr. B.Brodacki

8.

Październik /listopad 2020r.

Uroczystość Wszystkich Świętych

wychowawcy klas

9.

 

10.11.2020r.

 

Rocznica Odzyskania Niepodległości

Dzień Świętego Marcina

mgr M. Zakrzewska

mgr. B.Brodacki

10.

20.11.2020r.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

gazetka szkolna, apel

Psycholog- mgr S.Krawczyk

 i pedagog szkolny-mgr L.Wiendlocha,

11.

26.11.2020r.

Zabawy Andrzejkowe klasy I-III

 

wychowawcy klas

I-III

12.

26.11.2020r.

Dyskoteka  andrzejkowa

wychowawcy klas

IV-VIII

13.

7.12.2020r.

Mikołajki szkolne

Imprezy klasowe lub wyjazdy

wychowawcy klas

14.

grudzień 2020 r.

Jasełka

mgr. B.Brodacki

p. E. Błach

mgr Dorota Grabinska

15.

styczeń 2021 r.

Dzień Babci i Dziadka.

wychowawcy klas

16

Luty 2021 r,

Dyskoteka  Walentynowa klasy 4-8

 

Samorząd Uczniowski wychowawcy klas

17.

 

Luty 2021 r.

 

Bal karnawałowy

 

wychowawcy klas

I-III

18.

Luty 2021 r.

Pasowanie na czytelnika

mgr M. Zakrzewska

19.

marzec 2021 r.

Promocja szkoły- Dzień otarty szkoły dla rodziców dzieci 5,6 letnich

wychowawcy klas I-III

20.

8 marzec 2021 r.

Dzień Kobiet

wychowawcy klas

21.

19 marzec2021r.

Pierwszy Dzień Wiosny

Samorząd Uczniowski

mgr Joanna Wochnik

mgr S. Dyllong

22.

 

 rekolekcje wielkopostne

 

23.

22 kwiecień 2021 r.

Dzień  Ziemi

 

mgrM.Kurc

mgrD.Reimann

24

30  kwiecień 2021 r.

Święto Konstytucji 3 Maja

mgr M. Cytera

mgr A.Stych-Borkowska

25

1 czerwiec 2021r.

 

 

Dzień rodzinny w sportowym stylu

Zabawy,gry itp.

 

 

mgr W. Kryś

mgr K.  Kisielewicz

wych. kl. I-III

wych. klas IV-VIII

wszyscy nauczyciele

26.

Maj 2021r.

Dzień Matki i Ojca dla Koła Mniejszości Niemieckiej

mgr A. Stych-Borkowska

27.

25.06.2021r.

Zakończenie roku szkolnego 2020/2021

mgr Joanna Wochnik

 

 

KALENDARZ UROCZYSTOŚCI

PSP Szemrowice –oddział przedszkolny

rok szkolny 2020/2021

 

Lp.

Nazwa uroczystości

data

1.

2.

3.

4.

5.

Rozpoczęcie roku przedszkolnego

Spotkanie z policjantem

Sprzątanie świata

Uroczyste powitanie Jesieni (z udziałem rodziców)

Dzień chłopaka

Wrzesień 2020

    6.

Pasowanie na przedszkolaka (z udziałem rodziców)

październik 2020

7.

8.

9.

Uroczystości św. Marcina

Światowy dzień pluszowego misia

Andrzejki

listopad 2020

10.

11.

Mikołaj

Jasełka

grudzień 2020

13.

Dzień Babci i Dziadka

styczeń 2021

14.

15.

Występy na DNIU SENIORA w DFK    Szemrowice                                

Bal karnawałowy

styczeń/luty 2021

 

16.

 

„Święty Walenty rozdaje prezenty -zabawy i konkursy intergracyjne  zapobiegające przemocy  

luty  2024

 

17.

18.

19.

Dzień Kobiet                         

Powitanie wiosny

Idziemy z życzeniami do stolarzy

marzec  2021

 

20.

21.

Chodzenie z gaikiem

Bierzemy udział w rekolekcjach

marzec /kwiecień 2021

 

22.

23.

Szukamy zajączka w przedszkolu-   czyli Wielkanoc

Poezja w przedszkolu z  udziałem rodziców

kwiecień 2021

24.

Mini festiwal piosenki przedszkolnej

maj 2021

25.

26.

Dzień Rodziny  z udziałem rodziców

Wycieczki przedszkolne

maj/czerwiec 2021

27.

Pożegnanie absolwentów- zakończenie  roku przedszkolnego z  udziałem rodziów

czerwiec 2021

 

Konkursy ( propozycje) – rok szkolny 2020/2021

Data

Nazwa konkursu

Odpowiedzialny

Listopad 2020r.

Przedmiotowy konkurs matematyczny – etap szkolny

mgrS. Dyllong

marzec/kwiecień 2021

Międzynarodowy konkurs matematyczny - Kangur

mgrS. Dyllong

listopad / grudzień 2020r.

Konkurs świetlicowy

mgrD. Grabinska

listopad/ styczeń

Konkurs przedmiotowy z j. angielskiego – etap szkolny i gminny

J.Wochnik

listopad/ styczeń

Konkurs przedmiotowy z biologii– etap szkolny i gminny

mgrJ.Wochnik

listopad/ styczeń

Konkurs przedmiotowy

j. niemiecki

mgr A.Stych- Borkowska

luty / marzec

Konkurs recytatorski w j. niemieckim

mgrA.Stych- Borkowska

kwiecień

Konkurs recytatorski z j. polskiego

mgrM. Cytera

 

Konkurs polonistyczny

mgrM. Cytera

styczeń/ maj 2021r.

Konkurs wiedzy o mniejszości niemieckiej.

mgrK. Kisielewicz

kwiecień/maj

Konkurs recytatorski

Koj / Jagieła

maj

Konkurs piosenki

p. J.Koj / mgrK.Jagieła

cały rok

Konkurs w akcji „Zdrowo i sportowo”

mgrK.Jagieła

cały rok

Konkursy w oparciu o projekt „ Z kulturą mi do twarzy”

p. J. Koj

listopad/ grudzień 2020r.

Konkursy przedmiotowe z historii i geografii.

mgrM. Zakrzewska

kwiecień/mj2021

Konkurs wiedzy o Ziemi Dobrodzieńskiej.

mgrM. Zakrzewska

kwiecień

Turniej z Bezpieczeństwa ruchu Drogowego.

mgrE. Czaja

marzec

Turniej wiedzy pożarniczej.

mgrL. Wiendlocha.

 

Konkurs wiedzy religijnej ,,Żak”

mgr  B. Brodacki

 

Wyjazdy i wycieczki – rok szkolny 2020/2021

Przewidywany termin

Rodzaj, miejscowość i miejsce

Osoba odpowiedzialna

Czerwiec

Klasy I-III wycieczka jednodniowa do Krakowa

mgrE. Czaja, mgrL. WiendlochamgrM. Malyska

maj

Klasy IV-VIII Praga/ Skalne Miasto – wycieczka dwudniowa

mgrJoanna Wochnik

 

Filharmonia Opolska / Częstochowska

mgrA.Stych- Borkowska

 

Wyjazd na mecz piłkarski do Gliwic lub Zabrza

mgrW. Kryś mgrK. Kisielewicz

 

Przedszkole Filharmonia Opolska Teatr Lalki i Aktora

p. J. Koj

Wyjazdy i wycieczki nie odbywają się do odwołania

XI Dodatkowy przydział obowiązków dla nauczycieli w roku szkolnym 2020/21.

PPRZYDZIAŁ  CZYNNOŚCI   DODATKOWYCH:

Lp.

Zadania

 

Osoby odpowiedzialne

1.

Wykonywanie zadań zleconych przez dyrektora związanych z  organizacją pracy szkoły

wszyscy nauczyciele

2.

Nauczyciel zastępujący dyrektora pod jego nieobecność

mgr A. Stych-Borkowska

3.

Nauczyciel koordynujący pracą przedszkola

p. J. Koj

4.

Protokolant

mgr Małgorzata Cytera

5.

Opracowywanie  planu  dyżurów

mgr M. Zakrzewska,

mgr M.Kurc

mgr D. Grabinska

6.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna- zasady, procedury

mgr Lilianna Wiendlocha,

mgr Sonia Krawczyk

mgr Lilianna Waraksa-Kryś

7.

8

9

 

10.

E-dziennik

Strona internetowa i BIP,

opieka nad sprzętem komputerowym i technicznym-kserokopiarki, drukarki

wykonywanie zdjęć podczas uroczystości szkolnych

mgr Sara Dyllong

mgr Danuta Reimann

mgr Kamil Kisielewicz

 

p. Ewelina Błach, mgr B. Brodacki, mgr Joanna Wochnik

11.

 

 

 

12.

Realizacja zadań związanych z przygotowaniem uczniów do egzaminu końcowego

 

 

Prowadzenie spraw związanych z egzaminem końcowym

mgr Małgorzata Cytera- lider

mgr Małgorzata Zakrzewska mgr Sara Dyllong

mgr Danuta Reimann

mgr Joanna Wochnik

13.

Ewaluacja wewnętrzna

 

mgr Maria Kurc- lider

mgr Małgorzata Zakrzewska

mgr Monika Malyska

p. Ewelina Błach

mgr Beniamin Brodacki

14.

Pracownia komputerowa

mgr Sara Dyllong

mgr Danuta Reimann

mgr Ewa Czaja

15.

Pracownia chemiczno-fizyczna

mgr Maria Kurc

16.

Konkursy przedmiotowe i inne

wszyscy nauczyciele

17.

 

 

 

 

 

 

Opracowywanie nowych regulaminów do nowych przepisów

 

 

 

 

mgr Ewelina Błach

mgr Sara Dyllong

mgr Katarzyna Jagieła

mgr Sonia Krawczyk

mgr Dorota Grabinska

mgr Klaudia Ebiś

mgr Liliana Waraksa- Kryś

mgr Beniamin Brodacki

18.

 

 

Kronika szkoły

 

 

wszyscy nauczyciele

(nadzór mgr Małgorzata Cytera)- szkoła

(nadzór p. Jolanta Koj)- przedszkole

19.

Gazetka tematyczna, informacje świetlicowe (między piętrami) i stołówka

mgr Dorota Grabinska

20.

 

Gazetka przy wejściu do szkoły

 

mgr Lilianna Wiendlocha,

mgr Sonia Krawczyk

21.

Gazetka PCK

mgr Ewa Czaja

p. Kornelia Góra

22.

Gazetka ścienna obok sekretariatu- Samorząd Uczniowski

mgr Joanna Wochnik

23.

Gazetka ścienna na1 piętrze- treści religijne

i język hiszpański

mgr Beniamin Brodacki

p. Ewelina Błach

24.

Gazetka ścienna na 2 piętrze- język polski i język niemiecki

mgr Małgorzata Cytera

mgr Klaudia Paprotny

mgr Aldona Stych- Borkowska

mgr Kamil Kisielewicz

25.

 

 

Gazetka ścienna na parterze- plastyczna klasy I-III

 

 

Gazetka sportowa

mgr Lilianna Wiendlocha,

mgr Monika Malyska

mgr Ewa Czaja

mgr Waldemar Kryś

26.

Gazetka ścienna na 1 piętrze- plastyczna klasy IV-VI

mgr Dorota Krawiec

27.

Gazetka informacyjna- naprzeciwko wejścia

p. Gabriela Macha

28.

Gazetka obok biblioteki

mgr Małgorzata Zakrzewska

29.

 

Dekoracje na auli do uroczystości szkolnych

 

Nauczyciele odpowiedzialni za uroczystość

30

Oprawa muzyczna uroczystości szkolnych

mgr Aldona Stych- Borkowska

31.

 

 

Opiekunowie stażu

p. Jolanta Koj

mgr Waldemar Kryś

mgr Maria Kurc

mgr Małgorzata Cytera

mgr Kamil Kisielewicz

32.

Osoba (pierwszego kontaktu) upoważniona  do przekazania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oleśnie podstawowych danych uczniów  i pracowników PSP Szemrowice z oddziałem przedszkolnym

mgr Ewa Czaja

33.

Program ,,Książki naszych marzeń”

mgr M. Cytera, 

mgr M. Zakrzewska,

mgr Dorota Krawiec

34.

Akcja „Owoce w szkole”

mgr M. Zakrzewska,

35.

Akcje ,,Góra grosza”

         ,,Bezpieczne wakacje”

         ,,Herbata w szkole”

mgr Dorota Grabinska

36

 

„ Nie możesz dać domu? Nakarm” – zbiórka karmy dla zwierząt ze schroniska w Opolu

mgr Joanna Wochnik

 

37.

 Akcja ,,Pomóż i Ty”

mgr Joanna Wochnik

38.

Akcja ,,Zamiast kwiatka niosę pomoc”

mgr Joanna Wochnik

39.

Akcja ,,Zbieramy nakrętki dla chorych dzieci”

p. Ewelina Błach

40.

Akcja ,,Zdrowo i sportowo”

Mgr Katarzyna Jagieła

 

  • Organizacje szkolne:

1.

PCK

mgr Ewa Czaja

2.

Samorząd Uczniowski

mgr Joanna Wochnik

3.

SKO

 

mgr Danuta Reimann

/wz mgr Lilianna Wiendlocha

 

XII Awans zawodowy w roku szkolnym 2020/21.

      1 .mgr Monika Malyska -staż na nauczyciela dyplomowanego

  1. mgr Katarzyna Jagieła-staż na nauczyciela mianowanego
  2. mgr Sara Dyllong- staż na nauczyciela mianowanego
  3. mgr Dorota Grabinska- staż na nauczyciela mianowanego
  4. mgr Klaudia Ebiś- staż na nauczyciela mianowanego
  5. p. Ewelina Błach- staż na nauczyciela mianowanego
  6. mgr Beniamin Brodacki- staż na nauczyciela kontraktowego
  7. mgr Liliana Waraska- Kryś- staż na nauczyciela dyplomowanego

XIII Wykaz działań związanych z bezpieczeństwem i warunkami nauki w roku szkolnym 2020/21.

W szkole opracowano program działań na rzecz poprawy warunków bezpieczeństwa i nauki . Program profilaktyczny. Szkoła bierze udział w akcjach:

- ,,Bezpieczna szkoła”  , Szkoła posiada certyfikat „Bezpieczna szkoła”

- ,,Bezpieczne wakacje” 

-„Bezpieczny przedszkolak”

 -,,Wiarygodna szkoła”

-,,Godziny wychowawcze ze światem”

-,,NUTS3 zakończenie programu

Przedstawiony Radzie Pedagogicznej na posiedzeniu  w dniu 27 sierpnia 2020r.

 

………………………………………………..                                 

                                                                                   (podpis i pieczątka dyrektora)

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Dyrektor szkoły
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 września 2020 09:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Gabriela Macha
Ilość wyświetleń: 1849
08 września 2020 09:04 (Gabriela Macha) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)